Az ASP rendszeren keresztül intézhető ügyek száma folyamatosan növekszik, azon ügyeket amelyeket ASP Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül nem lehet intézni az ún. E-papír alkalmazásban lehet elindítani.

Azonosítás után ezen a felületen keresztül tudunk levelet küldeni a megfelelő szervezethez, hozzá

Az Önkormányzat honlapjáról letöltik az adott kérelemhez tartozó nyomtatványt, kitöltik a megfelelő módon, majd pedig csatolják az E-papíron található, már kitöltött kérvényhez.

Az E-papír elérhetősége:

https://epapir.gov.hu/

Azonosítás: Ügyfélkapu (KAÜ)

Az E-papírba való belépés, ügyfélkapus azonosítással történik. Bejelentkezés után a saját adatainkkal kitöltött levelet láthatunk.

 

Amennyiben meghatalmazottként/törvényes képviselőként szeretne elektronikus úton ügyet indítani, abban az esetben ennek előfeltétele Meghatalmazás nyomtatvány kitöltése és beküldése postai úton vagy személyesen az önkormányzati adóhatósághoz.

Jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezetek esetén a Meghatalmazás mellé kérjük megküldeni az aláírási címpéldány másolatát is!

Új levél írása

 

Új ügymenetet az Új levél írása gombra kattintva indíthatunk meg.

A személyes adatokat az ügyfélkapu adatai alapján előre kitölti a rendszer.

 

·         Témacsoport, ügytípus, címzett: A témacsoport és az ügytípus mezőkből ki tudjuk választani, milyen ügyet szeretnénk indítani, a lehetséges címzetteket automatikusan jeleníti meg a rendszer.

Az általános tájékoztatóban (Súgó) részletesen fel van sorolva, hogy egyes ügytípusok esetén mely hivatal lehet a címzett.

 

·         Hivatkozási szám: A „Hivatkozási szám” egy szabad szöveges adatmező, itt lehet megadni a levél feladójánál keletkező, vagyis az ügyfél oldalon rendelkezésre álló azonosítót, amely az adott levél ügytípusához kapcsolódik. (Például: iktatószám, szerződés szám, ügyfélszám, stb.) A mező kitöltése nem kötelező.

·         Levél tárgya: Az „Levél tárgya” szabad szöveges adatmező, itt kell megadni a levél tárgyát, amely röviden és egyértelműen összefoglalja a levél tartalmi, érdemi részét. A „Levél tárgya” adatmező kitöltése kötelező.

·         Levél szövege: Az ”Levél szövege” szabad szöveges adatmező, itt kell megadni a levél tartalmi részének bővebb leírását, amely egyértelműen megfogalmazza a levélben megjelölt ügytípushoz kapcsolódó érdemi tartalmat. A „Levél szövege” mező kitöltése kötelező.

 

A „Mentés piszkozatként” funkciógombra kattintva az adott levél piszkozatként kerül elmentésre, így annak megírása akár később egy másik számítógépen, vagy okostelefonon folytatható tovább.

 

Csatolmányok hozzáadása

 

Az „Új levél írása” felületen lévő adatok megadása után a képernyő alján lévő gombra kattintva a megjelenő oldalon ellenőrizheti a levél szövegét, és – amennyiben szükséges –feltöltheti a leveléhez tartozó dokumentumokat, csatolmányokat.

 

 

Nyissa meg a csatolni kívánt állományt tartalmazó mappát, és jelölje ki a csatolandó dokumentumot (egyszerre több dokumentumot is kijelölhet). A csatoláshoz húzza az egérrel a kijelölt állományokat a képernyő közepére.

A másik lehetőség, hogy a gombra kattintva válassza ki a feltöltésre szánt dokumentumot (egyszerre csak egy dokumentumot tud feltölteni).

 

A feltöltés után egy táblázatban megjelennek a feltöltött fájlok tulajdonságai:

Az elektronikus ügyintézést biztosító szervek által kötelezően elfogadott elektronikus dokumentumformátumok:

Az összes csatolmány maximális mérete 24 Mb lehet.

 

Feltöltött csatolmányok hitelesítése (AVDH)

 

A levélhez csatolt dokumentumokat a hitelesítés gombra kattintva hitelesíthetjük az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatás segítségével.

 

Ekkor megjelenik az Ügyfélkapu belépési oldala, ahol a felhasználónév és jelszó megadását követően az AVDH-szolgáltatás elvégzi a hitelesítést.

A csatolmányok táblázatban a hitelesített fájl típusa megváltozik és a „Rendszer által hitelesített” oszlopban az „Igen” érték jelenik meg.

 

Mi is az az AVDH?

 

Az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés szolgáltatás elektronikus aláírási lehetőséget biztosít a felhasználók (természetes személyek) számára anélkül, hogy saját aláírói tanúsítvánnyal vagy az AVDH rendszerben saját regisztrációval rendelkeznének. A felhasználók a megfelelő szintű azonosítás (ügyfélkapu) és hitelesítés után távolról - akár mobil eszközeikről – is igényelhetnek elektronikus aláírást a szolgáltató saját, titkos kulcsának segítségével.

Az AVDH a felhasználó azonosítása és hitelesítése után létrehozza az aláírást a kijelölt dokumentumon, iraton és a személyt igazoló (lekérdezett) adatokon, majd az így létrehozott aláírás struktúrát kiegészíti a szükséges adatokkal (időbélyeggel, visszavonási adatokkal). Végül a sikeresen ellenőrzött aláírást visszaadja a felhasználónak.

 

Levél elküldése

 

„Tovább a véglegesítéshez” szövegdobozra kattintva még egyszer leellenőrizhető a küldésre szánt levél tartalma. Lehetőségünk van a levelet törölni, hiba esetén szerkeszteni vagy csatolmányokat módosítani. A Küldés gombra kattintva a rendszer a megadott címzettnek elküldi a levelet, innen a központi iktatás után a levél az ügyintézőhöz kerül, aki foglalkozni fog az általunk elindított üggyel.